Nieuwe dirigent Tim Verstegen

De afgelopen weken heeft Fanfare Unitas een drietal dirigenten op proef gehad. Johan Smeulders had al ruim van te voren aangegeven dat hij zou stoppen op 1 maart en daardoor had het bestuur ruim de tijd om een geschikte opvolger voor hem te vinden. Op de vacature werd maar liefst door 15 kandidaten gereageerd, dus aanbod genoeg. Na een eerste selectie bleven er drie kandidaten over. Afgelopen maandag was het de beurt aan de laatste kandidaat en dat bleek ook meteen de beste te zijn. Dus een kleine 10 minuten na zijn proefdirectie kreeg Tim Verstegen te horen dat hij de nieuwe dirigent van Fanfare Unitas is geworden.

Tim is 26 jaar en geboren en getogen in Tegelen. In juni 2012 heeft hij zijn studie slagwerk met lof afgerond aan het conservatorium in Maastricht. In juni 2014 haalde hij zijn masterdiploma slagwerk aan datzelfde conservatorium. In de jaren 2010 tot en met 2014 heeft hij hafa directie gestudeerd en ook deze werd succesvol afgerond. Op dit moment volgt hij nog privélessen directie bij Pieter Jansen en Theo Wolters. Ook is hij dirigent van enkele andere verenigingen. En als slagwerker speelt hij regelmatig in diverse beroepsorkesten zoals onder andere het orkest van de Koninklijke Landmacht en het Nederlands Philharmonisch Orkest. Met Tim Verstegen weet Unitas weer een jonge, talentvolle dirigent te binden zoals in het verleden ook werd gedaan met Sander Teepen en Johan Smeulders.

Posted in Laatste nieuws