Just for Fun en Unitas laten de zon schijnen

PROMSCONCERT GROOT SUCCES

In een prachtig aangeklede zaal met tientallen paraplu’s, pompoenen, boomstronken en andere herfstattributen hebben zanggroep Just For Fun onder leiding van Dan Loredan en Fanfare Unitas onder leiding van Johan Smeulders afgelopen weekend twee geweldige promsconcerten gegeven. Een idee wat ongeveer een jaar geleden ontstond toen beide verenigingen meewerkte aan de opening van de Geseldonk. Toen werd er nog apart van elkaar opgetreden, afgelopen weekend was het een muzikale samenwerking. Zowel op zaterdag als op zondag zat de zaal goed vol. En dat de zaterdag al succesvol was bleek uit het gegeven dat er publiek van zaterdag weer op zondag inde rij stonden om toch nog kaartjes te kopen voor de matineevoorstelling.

Na de opening door Fanfare Unitas met het nummer “Innuendo” was het presentator Bram Bosmans die het programma aan elkaar ging praten pop over to these guys. Een gevarieerd programma werd gebracht waarbij de autumn sounds perfect combineerde met de colorfull voices. Ook was er ruimte voor individuele optredens zoals “Tainted Love” en “It’s all about the base” door Just For Fun en de nummers “EDM” en “Fly me to the moon” met solo’s voor Stefan Derksen en Helene Klaasen door de fanfare. Maar hoogtepunten waren toch vooral de gezamenlijke optredens waarbij ook nog een aantal solisten in de volgspot kwamen te staan.

Zo werd de zaal betoverd door soliste Ester van der Dussen tijdens het nummer “Miracle” en waanden we ons weer in de oorlogsjaren met de Andrew Sisters. En Bram Bosmans wees ons terecht op het aantal dochters van vader Andrews. Dat moesten er minsten 6 zijn. Want op zaterdag waren dit Maaike Bisseling, Marion van Moorsel en Marijke van de Zanden (M3) en op zondag Lia Slegers, Ester van der Dussen en Marijke van Eijkeren.

Heel bijzonder was het nummer “Even in the shadow” waarbij in een donker gemaakte zaal het koor met een theelichtje op de hand dit gevoelige nummer ten gehore bracht. Voor veel mensen in de zaal een kippenvelmomentje bleek uit de reacties tijdens de pauze. Na “New York, New York” was het de beurt aan Dominique van der Horst om haar solo te brengen bij het nummer “People help the people”. En daarna met medesolisten Ester van der Dussen en  Marijke van Eijkeren tijdens het nummer “Rolling in the deep” van Adele. En het is dat Bram het publiek er op wees dat Dominique al een paar dagen woonde onder haar dekbed omdat ze ziek was, anders had het publiek daar niets van gemerkt. Soliste Marijke van de Zanden wist met de fanfare de zaal in positieve zin stil te krijgen met het nummer “It’s oh so quiet”. Met het nummer “We’ll meet again” kondigde Just For Fun het begin van het einde aan. Na de dankwoorden richting licht en geluid, commissies, dirigenten, solisten, Geseldonk en presentatie was het met het nummer “A Brand new day” na twee uurtjes echt afgelopen.  Just For Fun en Fanfare Unitas kunnen terugkijken op een meer dan geslaagd evenement. Na alle lovende reacties en een staande ovatie vanuit het publiek werd er nog lang na geborreld in het café en weer volop nagedacht en gesproken over een vervolg in de toekomst.

Posted in Laatste nieuws