Unitas neemt afscheid van dirigent

Tijdens het ‘Heel Helmond zingt’ spektakel op zondag 19 februari heeft Johan Smeulders zijn laatste concert voor Unitas gedirigeerd. In een volle zaal met 400 toeschouwers was het om 15:30 uur de beurt aan Unitas om een uur lang het publiek te vermaken met meezingers. Een nieuw evenement, dus nog onbekend, dus afwachten maar hoe dat zou worden. Het werd een groot succes voor Unitas.

Alle liedjes van Don’t cry for me Argentina tot Hee goade mee werden uit volle borst meegezongen. Het afsluitende Hey Jude bleek een groot succes en toen Unitas zijn laatste noten blies nam het publiek het enthousiast over. Dat deed Johan besluiten om nogmaals de bok te beklimmen om als toegift dit nummer nogmaals te dirigeren. Maar daarmee kwam er dan ook een eind aan de jarenlange samenwerking tussen Unitas en Johan Smeulders. Vele hoogtepunten hebben ze samen beleefd en dit laatste concert is er zeker een van maar nu scheiden de wegen.

De talentvolle dirigent gaat verder bij een andere vereniging en gaat zich richten op deelname aan de WMC in Kerkrade en de Europese dirigent kampioenschappen waaraan hij mag deelnemen. Tijdens de repetitie van afgelopen maandag werd in besloten kring met eigen leden nogmaals afscheid genomen en kunnen beide partijen terugkijken op een geweldige samenwerking. Vanaf maandag 6 maart zullen er een aantal dirigenten proefdirectie komen doen zodat Unitas een keuze kan maken met welke dirigent ze de komende tijd aan de slag gaan.

Posted in Laatste nieuws