Opleidingsorkest

Het opleidingsorkest van Fanfare Unitas bestaat uit muzikanten die bezig zijn met hun A- en/of B-diploma. Vanuit het opleidingsorkest stromen de leden door naar het A-orkest (muziekkorps).

Het opleidingsorkest bestaat uit een enthousiast clubje. Samen, jong en oud en met hun dirigent Jo Hennen, proberen ze samen een stukje muziek te maken. Zij bereiden zich voor op een aantal optredens zoals het jaarlijkse kerstconcert de voorspeelochtend en ook gaat het opleidingsorkest een week voor carnaval met de carnavalsvereniding De Houtse Kluppels mee naar scouting Mierlo-hout en bezoeken ze de Mierlo-Houtse scholen tijdens het scholenbezoek. Ook tijdens de optocht zijn zij van de partij.

Het opleidingsorkest repeteert op elke maandag van 19.00 – 19.45 uur in de Geseldonk.
Ben je enthousiast geworden en wil je graag een kijkje komen nemen, dan ben je van harte welkom.