Directie

Dirigent Slagwerkgroep Mark Kouwenhoven (2016 – Heden)

Mark Kouwenhoven is de slagwerkinstructeur van de slagwerkgroep van Fanfare Unitas. Om te weten wie Mark is stelt hij zichzelf hieronder voor:
Ik ben 42, gelukkig getrouwd en trotse vader van 2 jongens van 6 en 9 jaar. Ik ben sinds mijn 5e met muziek bezig maar heb er nooit mijn beroep van gemaakt. Begonnen als klein mannetje bij de slagwerkgroep van de Vooruitgang te Stiphout en op les bij het Giko (tegenwoordig het kunstencentrum). Tussen mijn 6e en 15e heb ik mijn diploma’s behaald voor ongestemd en gestemd slagwerk. Naast spelen bij de slagwerkgroep van de Vooruitgang was ik destijds ook lid bij Music Sacrum te Bakel. In 1999 heb ik mijn diploma behaald als slagwerkinstructeur.

Ik ben begonnen als instructeur bij Muziekvereniging Amicitia in Brouwhuis. Hier was geen slagwerkgroep meer maar nog wel een aantal leerlingen in opleiding. Daar heb ik een nieuwe slagwerkgroep opgebouwd en ook de individuele opleiding gedaan. Daarnaast ben ik ook instructeur geworden bij de slagwerkgroep van de Vooruitgang in Stipthout. Als gevolg van mijn toenmalige werkzaamheden als NVM-makelaar was deze hobby helaas niet meer te combineren. Ik ben toen gestopt bij beide verenigingen maar heb mijn muzikale hobby nooit stopgezet. Als drummer van een soul-, rock- en bluesband was ik nog elke week met slagwerk bezig. En daarnaast speelde ik nog piano bij de carnavalsamusementsgroep Keiegalmers en speelde ik Sousafoon (en later trombone) bij hofkapel de Durbloazers.

Nu enkele jaren later is er veel veranderd. Een andere job, een gezin thuis en ga zo maar door. Op dit moment speel ik nog piano en accordeon bij de Skoepies (een cabaretgroep voor straattheater, sinttheater en kerstactiviteiten) en sousafoon bij de Blue-band. Mijn instructeursschap heb ik nu gelukkig ook weer opgepakt bij Unitas. Een mooie uitdaging om hier een nieuwe slagwerkgroep met voornamelijk oud-leden op te zetten. Niet de ambitie om een hoog niveau te bereiken maar juist de gezelligheid van samen muziek maken vind ik bij deze mooie club. Een mooie uitdaging voor de komende jaren.

Dirigent Fanfare orkest Tim Verstegen (2017 – Heden)
Tekst volgt…

Dirigent Fanfare orkest Johan Smeulders (2009 – 2017)

Johan

Johan Smeulders

Johan Smeulders komt uit Nuenen en heeft in 2011 zijn Bacheloropleiding “klassiek Euphonium” behaald aan het Fontys Conservatorium te Tilburg bij hoofdvakdocent de heer P. Joris.

Johan bespeelt meerdere instrumenten, zo speelt hij sinds zijn 6e jaar piano en vanaf zijn 7e jaar is hij actief als drummer. Hij heeft deze instrumenten bij verschillende orkesten bespeeld.

Op zijn 17e  jaar volgde hij de cursus assistent dirigent aan het CVA te Tilburg bij Hans Pastoor en Jan Bosveld en behaalde op zijn 18e  jaar het certificaat.

Tijdens zijn conservatorium studie behaalde hij in 2009 zijn HBO Minor Director certificaat . Deze Minor Directie lessen werden gegeven door Louis Buskens, Maino Remmers, Arjan Tien, Martien Maas en Martien van Woerkum.

Sinds september 2011 studeert Johan Harmonie, Fanfare en Brassband directie bij de heer Alex Schillings aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag.

Sinds mei 2009 is Johan verbonden als dirigent van het A orkest bij Fanfare Unitas uitkomend in de 4e divisie.

Vanaf oktober 2011 is Johan dirigent van jeugdorkest BMBM. Dit is een jeugdfanfareorkest bestaande uit leden van 4 korpsen uit Broekhuizen, Maashees, Broekhuizenvorst en Melderslo.

Vanaf januari 2012 is Johan actief als euphoniumspeler bij brassband Rijnmond uit Rotterdam uitkomend in de kampioensdivisie.

Na 5 jaar werkzaam te zijn geweest als dirigent van het jeugdorkest bij de Koninklijke Harmonie Deurne, waar hij tevens 2e dirigent van het groot orkest was, werd Johan in januari 2013 benoemd tot dirigent van Harmonieorkest St. Cecilia uit Oerle, uitkomend in de eerste divisie.

In mei 2013 was Johan een van de 8 geselecteerde actieve deelnemers aan de driedaagse masterclass: “Go With The Pro” i.s.m. het Metropole orkest.

In september 2013 werd Johan benoemd tot dirigent van Musis Sacrum te Bakel.