Welkom op de nieuwe website van Fanfare Unitas.

Fanfare Unitas is opgericht op 24 oktober 1924. Tijdens haar 75-jarig jubileum is Fanfare Unitas door hare Majesteit de Koningin der Nederlanden onderscheiden met de Koninklijke Erepenning voor de verdiensten welke de vereniging zich mag toerekenen binnen de Mierlo-Houtse gemeenschap. Fanfare Unitas kan de spil van het Mierlo-Houtse verenigingsleven genoemd worden, bij elke festiviteit van enig algemeen belang is de Fanfare van de partij, of dat nu een serenade bij een gouden bruidspaar, de carnavalsoptocht, een pleintjesconcert, het traditionele Kerstconcert of bij een andere gelegenheid is, men kan eenvoudig niet om de Fanfare heen. Naast haar maatschappelijke functie in de Mierlo-Houtse gemeenschap is de Fanfare er voor haar leden.

Naast een gedegen instituut waarbij veel aandacht en tijd geïnvesteerd wordt in de opleiding en begeleiding van enthousiaste jeugdige en oudere muzikantenleerlingen, beschikt de Fanfare over een muziekorkest, slagwerkgroep en vaandrigs. Kortom Fanfare Unitas is een grote muzikale familie waarin jong en oud zich thuis voelen, en waarop we in Mierlo-Hout best een beetje trots mogen wezen.

Fanfare Unitas beschikt verder nog over een beschermcollege en een groep commissarissen. Zij houden zich allen bezig met de financiële kant van de vereniging. Door het organiseren van een aantal activiteiten brengen zij de hoognodige financiën binnen om de vereniging gezond te houden.

Repetitietijden:
Maandagavond 20:00 – 22:15 uur (muziekkorps)
Dinsdagavond 20:00 – 21:00 uur (slagwerkgroep)

Alle repetities vinden plaats in Wijkhuis de Geseldonk, Cederhoutstraat 44 in Mierlo-Hout.